19 Mayıs 2013 Pazar

Makale Yazarlığı Sayıklamaları









 Özgün makale yazarlığı konusundaki zerre kadar bilimsel olmayan yazılarımdan birine daha başlarken mutlu ve gururlu değilim, hatta pek iyi de değilim canımdan aziz muhterem okurlarım. Kıymetli pozitij enerji şeyinize karşı ayıp olacak ama  n'aparsınız ki her zaman pırıl pırıl pozitif olunmuyor öyle. Yine de hava güzel, hayat güzel, ama herkese ve her zaman güzel değil o ayrı mevzu; üstüne 2 parça bir şey giyip dışarıya çıkıvermenin mümkün olması güzel, ısı verme fonksiyonunu fazla abartmadığı zamanlarda güneş güzel vs. Evden makale yazarlığı yapmak da güzel, ama yorucu da aynı zamanda. Siz internet aleminde 'günde şu kadar yazarsın, bu kadar yazarsın, sen günde şu kadar yazamıyor musun-aaa, ne kadar ayıp; halbuse ben bir makaleye en fazla 15 dakka ayırıyorum, kolay işler bunlar' diye dolananlara bakmayın, o kadar da kolay değil. Bunu bu işi beceremeyen biri söylemiyor, dikkatinizi cımbızlarım; aylardır yapıyorum bunu ben, tıkır tıkır da yazıyorum, bir miktar para da kazanıyorum. İşin reklam tarafı tek bir boyutuna odaklanıyor bence: Oturduğun yerden para kazanmak. Ama oturduğun yerden para kazanmanın götürüleri de var getirileri olduğu kadar, arz ederim. Bunu da bu işi belli bir zevkle yapan biri olarak söylüyorum; kayıtlara bu şekilde geçsin.








Özgün makale yazarlığı etkinliklerim sırasında farkına vardığım gerçeklerden biri de bazı konuları yazmanın gerçekten oldukça kolay olduğudur. Bazıları daha az kolay, diğer bazıları biraz daha zor ve kimileri de epeyce zor. Kişiye göre değişir bu tabii. Mesela moda, dekorasyon, cilt bakımı, sağlıklı yaşam konuları kolay. Ama iş  mikro cerrahi, artroplasti gibi bir konuya geldi mi zorlaşıyor mesela. Niye; zira metinlerin içinde bilmediğin, anlamadığın bir sürü tıbbi terim geçiyor, cümlelerle oynaman lazım, bi yandan da ifadelerin doğruluğuna özenmen lazım. Neticede birileri o konuyu okuyacak; kendi hesabıma sağlıkla ilgili bir makaleyi kendisinin veya bir yakınının sorunu için okuyan birine yanlış bilgiler vermek istemem; yazının altında imzamın bulunmaması fark etmez benim için o açıdan. Doğru ve güncel bilgiler sunmak her konuda önemli tabii; ama sağlık mevzularında daha bir önemli. Öte yandan, müşterilerin kullanılmasını istediği bazı anahtar kelime grupları ileri derecede uyuz laflardan oluşabiliyor ve onları yazının içine serpiştirmek kolay olmayabiliyor.

Bir cep telefonu, bilgisayar veya araba tanıtımı yazarken de bir sürü yabancı terimler karşılaşabiliyor insan, bunları kelime olarak doğru yazmak bi iş; cümleyle oynarken bilgiyi çarpıtmamak başka bi iş. Övünçle söyleyebilirim ki ben bu işi bazılarına enayice gelecek derecede özenerek yapmaya çalışıyorum; bunlar önemli benim için. Hiç bir Allah'ın kulu o yazıyı benim yazdığımı bilmeyebilir ama benim biliyor olmam yeter. Ben yazdıysam olabildiğince düzgün olması lazım.Bunun sonucunda makale yazarlığı hizmeti sunduğun kişiler sana daha fazla ödeme teklif etmez; hayır. Ama sen de işi yaptıkça, yapabildikçe daha güvenli hale gelirsin, müşteri bulman da; beğenmediğin müşteriden uzak durman da  giderek daha mümkün hale gelir. Bir de şu olur; aynı kişiler tekrar tekrar makale ister senden veya seni birilerine önerirler. Bunları yaşıyorum ben, güzel şeyler evet, bu açıdan memnunum.



 Bir de yazmanın zor olmadığı, ama yazarken insanı daraltan konular olabiliyor; bu da kişiye göre değişen bir şey. Özgün makale yazarlığı sürecim boyunca tek bir kere diyet hapı reklamı yazıları yazdım mesela; ve de  bir daha öyle bir şey yazacak değilim. O derece kandırıkçılık kokan şeyler yazmak benim içime fenalık getirdi, ki nasıl da kolay yazdım anlatamam, yağ gibi aktı satırlar. Ama o ilacın vaat ettiği o olağanüstü sonuçları insanların bünyesine hiç zarar vermeden gerçekleştirme ihtimali bana sıfır gözüktü; bu da çok fena battı.

Medyum ve medyumluk konulu yazılar da batar bana; olabildiğince medyumluk niteliklerinin tanımı, ünlü medyumların marifetleri gibi şeylere yoğunlaşmaya bakarım. Bir medyum gelse de dese ki bana; herkesin ödediğinin 2 katını ödüycem, şu büyüler-bu büyüler yaparak şöyle ara düzeltilir - böyle ara (veya iş) bozulur -  şu hastalıklara şifa bulunur vs; öyle şeyler yaz...yazmam ben. Parası batsın; sevmiyorum böyle şeyleri. Yazıları yazmak için kişisel sitelerdeki metinlere bakıyorsun; her biri alemin kralı - diğerleri kandırıkçı. Her biri bu işi en üstün ahlaki nitelikler çerçevesinde ve dini bir şeyleri de referans göstererek yapıyor; bi yandan da kibarca bi biçimde başka medyumlara böyle olağanüstü şahsiyetler olmadıkları için laf sokuyor. İçime fenalık. =((





Evden makale yazarlığı konusunu fazlaca reklama bağlayanların pek söz etmediği sırt ve bel ağrıları, saatlerce yazdıktan sonra gözlerde ve bakışlarda oluşan ve açık havaya çıkınca kendini daha da gösteren bi takım tuhaflıklardan da yine söz etmek isterim. Özgün makale yazmak zihinsel olarak zorlar, fiziksel olarak zorlar ve sosyal olarak da eksiltir. Şunu-bunu önerir arkadaşlar; senin o sırada bi sürü yazı siparişlerin vardır, katılmazsın mesela. Sonra da sinir olursun. Emeksiz veya bedelsiz bir kazanç söz konusu değil yani.Ha; yazıları uyduruk yazarsın, özenmezsin, vs; daha az emekle de kazanırsın aynı parayı. Ama o zaman da aynı kişiler tarafından tekrar tekrar iş teklif edilir mi sana bilmem - bana ediliyor.


 Pozitif not: Zaman ilerledikçe daha çabuk ve daha çok yazan biri haline gelmek kesinlikle mümkündür. Bu bir mucize falan değil tabii; zamana ayırıyorsun, mesai ayırıyorsun ve doğal olarak ilerleyip gelişiyorsun - bi sürü açıdan.

 Başka not: Zaten hiç de pahalıya gitmeyen emeğinizi daha da ucuza getirmeye çalışanları; bu basit işe para vermelerinin sebebinin kendi değerli zamanlarını bu işlere ayıramamak olduğunu ima edenleri sallamayın, mümkünse uzak durun. Herkesin zamanı değerli, herkes için 'geçen gün ömürdendir'; o yüzden 'benim değerli zamanlarım bu kıytırık işler için müsait değil' havası atanları gördüğünüzde 1 adım geri kaçmanızı tavsiye ederim.. Ukala bir yazar olmamaya çalıştığınız kadar, ukala müşteriye sırt çevirmeye de çalışın; işi doğru dürüst yaptığınız sürece daha iyisini bulabilirsiniz. O da sizden daha iyisini bulabilir tabii; gitsin bulsun.

 Evden makale yazarlığı sürecinde iyi niyetine ve samimiyetine inandığınız, size saygı gösteren birçok insanla da tanışırsınız ve onlara biraz ucuza yazmak insana koymaz. Çünkü zamanla bir nevi sanal arkadaşlık şeysi gelişir, bir sempati oluşur ve bu da karşılıklı bi takım ikramlar getirir. Ama çok basit bi iş yapıyormuşsunuz da çok para istiyormuşsunuz edasında olanlar, istese yazının kralını yazabileceğini ama buna vaktinin olmadığını ima edenler falan çekilmez. 'Çekilmez makale yazarı tipi' diye bi şey vardır mutlaka, onların arasına girmek lazım değil. Ama 'çekilmez müşteri tipi' diye bi şey de var; uzak durun. Zaten yoruluyorsunuz bi de böyle şeylere siniriniz bozulmasın.










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Mesajınız kısa bir süre sonra yayımlanacaktır.