25 Eylül 2013 Çarşamba

Makale Yazarlığı Ve Rekabet Meseleleri


 
 Makale yazarlığı aldı başını gidiyor Sevgili Google; kendimi durduramıyorum, hiçbi şeyi durduramıyorum, hem yoruluyorum hem de eğleniyorum, gelirime de katkısı oluyor, durum fena değil yani. Senden n'aber?

Yer yer sinir bir piyasa yalnız. Üye olduğum bir forumda muhtemelen genç biri bir şey yapmaya heveslenip başlık açmış mesela, bir sürü kişi üstüne çullanmış, böyle şeyler beni ayar ediyor. Arkadaş; heveslenmiş, bırak denesin işte. Belki şahane bir şekilde yapacak o işi, belki eline yüzüne bulaştıracak ama bırak, bozma şeysini, sana ne? Aslını istersen makale yazarlığına giren insanların temiz yarısı bu işi kolay bir kazanç sağlama yolu zanneden ve becerip beceremeyeceğini fazla düşünmeden girişen insanlar. Çoğu da beceremiyor sanırım. Fakat rekabet uğruna başkalarının hevesini kıran insanlara sıcak bakamıyorum. İşi iyi yapamayan insan aynı kişilerden tekrar iş alamayacak zaten, piyasası küçülecek, umduğunu bulamayacak vs; bırak sürecini kendi yaşasın. Yok, ille saldırılacak, hataları bulunacak, umudu kırılacak, bilmemne. Öf! =(



Anlayacağın değerli Google; makale yazarlığı piyasasında da sıkı bi rekabet var ve bu da normal bir şey. Sadece şu, kendini gösterebilmek için veya sadece ukala olduğu için ya da neyse işte; birtakım sebeplerle başkalarının hevesini kıran insanların iyi niyetinden kuşkuluyum. Bunlar sanki; ortaya yeni bir makale yazarı veya mevcut bir yazarın ortaya sürdüğü bir fikir, yaptığı bir girişim çıkınca 'ahanda biri daha katıldı sürüye, benden bir şeyler eksilmese bari' diye düşünüyorlar. Anlamıyorum, hayır. İşi düzgün yapıyorsan bir noktadan sonra pek müşteri bile aramıyorsun, o gelip seni buluyor. Hatta başka birinin tavsiyesiyle gelenler oluyor. İş bulunuyor yani, başkalarının yoluna taş koymak, hata bulunca neredeyse sevinmek, küçümser gibi konuşmak neden?

Anlayamadığım başka bir şey de garip derecede ucuz fiyatlarla yazanlar. Yazsınlar, derdim değil; fakat ben o makalelerden cidden kuşkuluyum, 1-2 tanesini görmek isterdim. Yazılara cidden emek sarf ediyorsan, birkaç kaynağa bakıp bir şeyler toparlıyorsan falan iş hakkaten yorucu çünkü. Ben ki uygun fiyata yazdığımı düşünüyorum; verdiğim fiyatların yarı fiyatına makale yazarlığı yapanları gördüm. Piyasa komple o kadar düşse ben bırakırım bu işi mesela, o derece düşük. Ama şimdilik öyle değil. Benim kompozisyonum fena değil, seo uyumlu yazma işini de bayaa geliştirdim; müşteri bulmakta zorlanmıyorum.

10 ay kadar önce bu işe başladığımızda bu noktaya geleceğimizi düşünür müydük değerli Google? Hayır, öyle büyük kazançlar falan yok ama edindiğimiz müşteriler, aldığımız iltifatlar var; bunlar yorgunluğumu daha az hissetmemi sağlıyor. Bu işlerin kısa sürede büyük kazançlar elde edileceğini haykıran abartılı 'internetten para kazanma yolları' yazılarında söylendiği gibi olmadığını biliyoruz artık. İnsanların hızla ilerleme, kısacık zamanlarda yüksek yerlere gelme şeysini kullanıyorlar, hoş değil. İnternetten para kazanılır evek. Ama bunun için çalışacaksın, uğraşacaksın, emek verip zaman harcayacaksın. Çoğu zaman kazandığın para verdiğin emeği karşılamayacak hatta. Ama işi sevdiysen bu seni çok rahatsız etmeyecek.

Ve şuna da dikkat etmeye çalışacaksın: İnternet bütün hayatın haline gelmeyecek. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Mesajınız kısa bir süre sonra yayımlanacaktır.