1 Ekim 2013 Salı

Sevgili Google; Seninle Birtakım Enteresan Web Siteleri Hakkında...




 Sevgili Google; seninle birtakım enteresan web siteleri hakkında konuşmak istiyorum. Bunlar yüzünden 'sayın muhbir vatandaş' gibi bi şey olup çıkıcam zaten. Fakat şunu da belirtmek isterim ki komşularımın hepsi 'her yer Taksim, her yer direniş!' şeysi çerçevesinde tencere tava çalmış olsaydı da konu açıp onları şikayet etmezdim. Talimat başbakanımızın bazılarımıza mübarek gelen (bana değil) ağzından da çıkmış olsa bunu yapmazdım. 

Kaldı ki buralardaki tencere tava etkinlikleri gece yarısından önce sona eriyordu. Ama bir ara 4 gece üst üste bir Adeviyye desteği organizasyonu vardı ki bildiğin gibi değil. Gecenin bi yarılarına kadar bangır bangır dini müzikler çalındı, alayımızı cihada davet eden vaazlar yüksek sesle yayınlandığından ötürü kafamı toplayıp doğru dürüst yazı yazamadım. Etkinliğin son gecesinde saat 01 dolaylarında halen yüksek sesle yayın yapılıyordu ve mesela belediyeden birileri gelip de bu kepazeliği durdurmuyordu. Hakkaten rezil bir şeydi, sayıgısızca ve aşırı gürültülü, bundan hoşlanmayan insanları da dini müzikler ve konuşmalar dinlemeye mecbur eden, saçma sapan bir şekilde bütün alemi Müslüman olmaya çağıran...Bütün alem niye Müslüman olsun, niye sana uysunlar, kendi inançlarıyla beraber gayet mutlular belki? Sen onlara uy...? Olmaz; de mi? O zaman tersi de olmaz, rahat bırakın insanları neye inanarak mutlularsa ona inansınlar.

Neyse sevgili Google; biz sitelerimize gelelim, bunlar beni ayar ediyor. Seninle bu arkadaşların yaklaşık 9 saat önce elimizden çıkmış olan dünkü gün itibarıyla karşılaştığım, aslında enteresan veya zekice bi şey olmayıp her zamanki ucuz numaralarının bir versiyonu olan site yapıları konusunda dertleşmek istiyorum. Beni dinleyeceğin için şimdiden teşekkür ederim Google'cığım, sen olmasan ben ne yapardım? Sen piyasaya çıkmadan önce ne yapıyorsam onu; herhalde. Neyse, devam edelim. 

                                                                                     


 Şimdik şöyle; web sayfamızın Google arama sayfalarına yansıyan kısmına insanların merak ettiği, sıkça aranan bir ürünle ilgili olarak sanki onun fiyatı hakkında bilgi verecekmişiz gibi 'x ürün ne kadar?' diye başlık atıyoruz. Bunun yanına bir tire koyup ikinci bir üründen söz ettiğimiz de oluyor. O ürünle ilgili bilgi arayan benim gibi biri de sayfaya giriyor. Niye giriyor; çünkü ya ondan almayı düşünüyordur ya da benim gibi makale yazarlığı yapan biridir de hakkında makale yazacaktır veya sadece merak ediyordur. Giriyor; ve neyle karşılaşıyor mesela? Geciktirici sprey reklam metniyle,ama sadece onunla ilgili bir metin, diğeriyle ilgili bilgi yok. Ne güzel, de mi? =( Niye yapıyoruz bunu böyle, herhalde ciyak ciyak geciktirici reklamı yazmakla ilgili kısıtlamalar var veya bu tip ürünlere yönelik yoğun talebe doymayıp daha fazlasını istiyoruz, daha yüksek kazanç için de bu yollara sapıyoruz.

                                                     
 Bak şimdi sevgili Google; biliyom ben o mevzuları, bir sürü yazı yazdım bir ara, acaip bir talep var herhalde. Ama başka bir şeyi ararken bu şekilde karşıma çıkmaları beni çok rahatsız ediyor. Gün içinde çeşitli biçimlerde defalarca olabiliyor o gün çok makale yazacaksam. Karşına çıkan alakasız bilgiler, bir sürü zaman kaybı, deli oluyorum. =(( Bunları bi şekilde ortadan kaldırman lazım, bu şekilde kazanç sağlayamasınlar. Biz ek gelir ele edicez diye kamburumuzu çıkarıp gözlerimizi belerte belerte yazı yazalım, bunlar böyle yapsınlar; hiç güzel değil. İşimi ciddiye aldığımiçin bana madalya vermeni beklemiyorum ama bunlara da izin verme.

Bi de ne yapıya bak pabuçlarımın kurnazı; bunun yıldız ürünü olan geciktiricisi değil de diğer ürün var ya, benim esas aradığım...sayfanın en başlarına onunla ilgili 'x ürün ne kadar hakkında sayfasını inceleyerek aradığınız konu hakkında detaylı ve açıklayıcı bilgilere ulaşabilirsiniz' diyor utanmadan. 'Merak ettiğiniz bütün sorulara cevap bulacaksınız' gibi süper iddialı bir cümle yazıyor ama merak ettiğimiz ürün hakkında bir tek bilgi verici cümle yok. 

Cinsel hayatı renklendiren, şenlendiren, dirilten, düzelten, dikleştiren, uzatan, çoğaltan ürünlere yönelik ilgi bayaa yüksek olduğundan bu yöntemle müşteri bulabiliyordur muhtemelen. Ama bulamasın bu şekilde, istemiyorum. Doğru dürüst iş yapan insanlara haksızlık bu. Bir memlekette bu kadar 'din, ahlak, manevi değer, maneviyat' lafı geçip de bu kadar çok üçkağıtçı olur mu yahu! Değerli Google; lütfen şunları durdur!  'Durdur' derken, böyle yaparak daha ciddi çalışan insanların üstüne çıkmalarına izin verme, mesela ilk 10 sayfandan yukarıya çıkmalarına izin verme. Bu şeyin belli bir ürünle ilgili yazıların üçüncü sayfasında ne işi var, o belli ürünler ilgili hiçbir şey anlatmıyor ki! 

                                            



                                                                       

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Mesajınız kısa bir süre sonra yayımlanacaktır.