5 Ekim 2013 Cumartesi

Sevgili Google; Ölümü Gör Bi Bak Buraya!


   Sevgili Google; bugün sana mektup yazmak hesapta yoktu ama dün bi şey oldu onu sana anlatmam lazım, yoksa unuturum. Sen bilmezsin ben izah edeyim; makale yazarlığı böyle bir şey, bir tarafın bir sürü konuda bölük pörçük bilgiler edinip donanım kazanırken öteki tarafında bi tuhaf dalgınlık hali başlıyor. Veya bende böyle bir etki yapıyor. ='( Bir yandan da şu var; nerede ne görsem kafamın içinde onun hakkında yazı yazıyorum. Bu bende her zaman biraz vardı, bu işle beraber tavan yaptı.Bir aralar birkaç sözlüğe üye olup yazdığım zaman da böyleydim. Nereye, neye baksa para gören, kazanç hesaplayan insanlar vardır ya, onun başka türlüsü; neye baksan o şeyi yazıya nasıl dökeceğini düşünüyorsun otomatikman. Kafamda bir konu daha var bak, bir kenara not etmezsem onu da unutucam. Ne diycem Google'cığım; bir makale yazarı olarak gördüğüm, tanık olduğum şeyler hakkında bir destan yazsam da gelecek kuşaklara bıraksam mı? Amaan, ne bırakıcam, vakit mi var zaten?

                                                                                         
Sevgili Google; bil bakayım dün ne oldu? Bilemezsin tabii, dev arama motoru falan bi yere kadar, senin şeyin de sınırlı bi yerde. Aklımı okuyamazsın. Ben de seninkini okuyamam gerçi, hem senin algoritmalarla dolu aklının bazen biraz karıştığını söylüyorlar. Ben söylemiyorum, ben seni severim, öyle diyenlerin yalancısıyım. Tercih ettiğim bir iş değil ama iyi para teklif ettiler...ne diyorum ben değerli Google yaa? Sana bir şey anlatacaktım sahi. Dün ne oldu bak; moda makalesi yazıcam kaynak yazı aranıyorum. O tip yazıların en az yarısını görsellere bakarak kendim yazıyorum gerçi, beğenmiyorum çünkü. Neyse işte, bi yerde bir yazı gördüm, aa, benim yazılardan biri. Benim yazılardan biri olması o kadar da 'aa!' değil aslında, daha önce de başıma geldiydi. Yalnız bu yazıda şöyle bir şey vardı; hem benim yazı hem değil. Şöyle bak; arkadaş önce birkaç cümleyle başka bir giriş yapmış, ardından benim makaleyi olduğu gibi copy-paste. Copy-paste'nin bu çeşidini şahsen ilk defa görüyorum. Yaptığı şey kopyala-yapıştır aslında yani; virgülünü değiştirmeden, sadece başına başka bir giriş eklemiş. Böylece de özgün makale yazmış oluyor herhalde.


Sevgili Google; o yapılan şey özgün makale yazmaksa bende bi salaklık var, hakkaten. Yok, boşuna teselli etmeye çalışma, biliyorum, var. Silme gözyaşlarımı canım, bırak özgürce aksınlar! Benim makale yazarlığı işinden anladığım şey bu değil, ben sana bunu anlatmak istiyorum. Farkındayım bazı şeylerin tabii. Mesela bak; bir makale siparişi görüyorum, altında da başvuran birinin mesajını, o işi şu kadar zamanda yazacağını söylüyor. Yazar ekibi varsa eyvallah; ama tek başına yazacakmış gibi söylüyor bunu - ki yazamaz. Yazılmaz. Hızlı klavye kullanma işi değil bu sadece, insan oraya bakıyor bir şey kapıyor, buraya bakıyor bir şey kapıyor; kendi cümleleriyle ifade ediyor o kaptıklarını, öyle çıkıyor yani. Bu da; zaman alıyor bir, üst üste birkaç tane yazılınca insanın beyni bir duraklama devrine giriyor iki... Öyle bir işi mesela; 1 kişi tek başına o kadar zamanda yazacaksa ancak re-write gibi bir şey yaparak yazabilir. 'Siyah' yerine 'kara' yazar, 'uzun' yerine 'kısa olmayan' yazar vs. Öyle bile zor. Bunları görünce işte, bu kadar emek vermeye az para aldığımı düşündüğüm oluyor. Bana beş basacak kadar yetenekli özgün makale yazarları var mıdır - vardır; ama ben de kendimi o şekilde yazan biriyle bir tutacak değilim.

Ama şu yönden emeğimin karşılığını fazlasıyla alıyorum sevgili Google; yazdığım insanların büyük bir kısmı bana iltifat ediyor. Veya tekrar tekrar yazı istiyorlar ki, o da başlı başına iltifat zaten. Gerçi bu benim yüksek olduğumu göstermiyor olabilir, belki de piyasa fazla düşüktür.

Ben uyuycam Google; yorgunun, uykum var, sırtım ağrıyor. Bu sırt ağrısı yerleşmeye başladı, buna bi çare bulmam lazım. İnsana sırtını dik tutturan bir şeyler varmış, onlardan alıcam kendime. Hemi de vakit kaybetmeden yapmam lazım bunu, yoksa bu gidişle skolyoz falan olucam. Sana da iyi geceler. (:

                                                                                             





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Mesajınız kısa bir süre sonra yayımlanacaktır.