16 Mart 2014 Pazar

Ispanağın Faydaları Ve Ispanak Yıkamak Hakkında


Ispanağın sayısız faydası vardır sayın yüz binlerce okurlarım; Antep fıstıklı çikolatanın faydaları hakkında 'saymakla bitmez' dendiğini hiç bir yerde göremezsiniz, patates kızartması için de geçerlidir bu profiterol için de. Faydası saymakla bitmeyen şeylerin en az yarısı herhangi bir toplumun en az yarısı tarafından sevilmeyen şeylerdir, bu, hayatın bize attığı kazıklardan sadece biri. Ispanağın faydaları meselesine gelince; ıspanak faydalıdır çünkü pişireceği ıspanağı yıkayıp temizledikten sonra bir başarı duygusu sarar insanı. 'Bunları da yıkayıp temizledim ya, ikinci aşama olarak dünyayı fethetmeye girişebilirim' gibi bir durum. Ben yarım kilo ıspanağı yıkadıktan sonra bunları hissediyorsam 2 kilo ıspanağı yıkayan bir kadın hiç bir yardım almaksızın dağları devirebileceğini hissediyordur herhalde, ben onun yerinde olsam hissederdim.

Ispanağın yararları arasında daha klasik şeyler de var tabii; mesela kansızlığa ve gelişme sorunlarına iyi geliyor, zihni kuvvetlendiriyor ve sinirleri yatıştırıyor. Kemiklerinizin ve dişlerinizin sağlam olmasını istiyorsanız ıspanak yemeniz gerekiyor. Ondan önce ıspanak yıkamak lazım tabii, hem de tekrar tekrar yıkamak lazım ve bir noktada sirkeli suda bekletmek de lazım; bazı kadınlar böyle yaptıkları için ben de yapıyorum. 

Bu konularda kendi fikrim olmadığından hep 'bazı kadınlar'a bir şeyler sorup onların dediği gibi yapmak durumundayım ben. 49 yıldır yaşıyorum hayatımda hiçbir zaman şu pozisyonda olmadım: İki kadın aynı yemek üzerine bir muhabbete girişirler ya, işte o durumda. Biri ıspanaklı börek tarifini şu şekilde uyguluyordur mesela, öteki de bu şekilde uyguluyordur; her biri kendi yönteminin doğru olduğunu savunur ve bunu ispat eden iddialı cümleler kurar; o durumda hiç olmadım evet. Ben bir yemeği sıvı yağla mı yapıyorum mesela, başka bir kadın aynı yemeği margarinle yapıyorsa ve o yemeği margarinle yapmanın faydaları konusunda 2 cümle kurarsa ben ona karşı sıvı yağı savunan bir tek cümle bile kuramıyorum çünkü niye onu kullandığım konusunda bi fikrim yok. Ezberlemişim bir yerden, kullanıyorum; o kadar.


Ispanağın faydaları konusunda birkaç cümle daha yazayım bari, o kadar başlık attım. Ispanak insana kalori yaktırır çünkü ıspanak yıkarken bayağı bir kan ter içinde kalıyorsunuz; bu elde bir. Ayrıca kolesterolü ve deri, mesane, prostat ve akciğer kanserlerine yakalanma riskini azaltıyor. Sinirleri de yatıştırıyormuş; ıspanak yıkadıktan sonra bozulan sinirleri herhalde, e lazım tabii. Ispanak ayrıca ilerleyen yaşın etkisiyle oluşan görme bozukluklarına iyi geliyor. Hayır; bunu yapan ıspanak değil de dondurmalı kazandibi olsaydı mesela, daha hoş olmaz mıydı? Gerçi ıspanak iyidir yine de, kerevizle kıyaslanamaz bile mesela; kereviz çok zor bir sebze bence. Bu yüzden de, hiç bakmadan söylüyorum; faydaları saymakla bitmiyordur, kesin.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Mesajınız kısa bir süre sonra yayımlanacaktır.