15 Haziran 2014 Pazar

Evden Makale Yazarlığı Yapan Birinin Nasıl Bir Bilgisayarı Olmalı?


Aslında başlık tam olarak şöyle olmalıydı; 'evden makale yazarlığı yapan, başkaları için seo uyumlu makale yazan, kendi adına bir web sitesi ve birkaç blog işleten birinin nasıl bir bilgisayarı olmalı?'. Ama bu biraz uzun kaçıyor tabii, ancak bu şekilde kısaltabildim.

Kendiniz için ve/veya başkaları için özgün makale yazarlığı yapmak niyetindeyseniz benimkinden farklı bir bilgisayarınız olmalı, önce bunu söylemek isterim. Bilgisayar dediğin adamın bir dediğini iki etmeyecek, benimkinin bazı dediklerimi anlaması için bazen 3-5 kere tekrar etmem gerekiyor. =(


Bu şey 5-6 tane sekme açtığım zaman yavaşlıyor, hatta bazen donuyor bile. Movie Maker üzerinden basit slaytlar yapmayı öğrendim ve bu yüzden mutlu oldum. Slaytlar hazırlıyorum, son karesine sitemin veya bloğumun adını yazıyorum, açıklama kısmına slaytın konusuyla ilgili olan yazının linkini ekliyorum, sonra onları birkaç video sitesinde yayınlıyorum. Gayet de iyi oluyor. Fakat bir şeyi becerebildikten sonra gözünü bir üste dikiyor insan; şimdi biraz daha profesyonel video montajları yapmayı öğrenmek istiyorum. Bunu belki beceririm, belki beceremem ama denemek için bile insanın 12 tane güzel video programını kabul edecek kadar güçlü bir bilgisayarı olması lazım.

Web sitesi ve bloglar üzerinden ziyaretçi, sempati ve becerebilirsem biraz da kazanç sağlama işine bodoslama dalmış durumdayım. 1 yıl boyunca kendim için sıkı bir şekilde çalışmaya kararlıyım. İşi layıkıyla yapmak istiyorsanız ve benim gibi bu konularda cahil biriyseniz kolay bir şey değil bu. Ne yapıyorum; evden makale yazarlığı sürecinde tanıdığım birkaç sağlam müşterime danışıyorum, bazı şeyleri okuyarak anlamaya çalışıyorum, bazen sorunumu teamwiewer üzerinden müşterim kendisi hallediyor vesaire vesaire. Böyle ilerliyorum ben, yavaş yavaş bir şeyler öğreniyorum ama çok fazla eksiğim var. Sosyal medya optimizasyonu çok önemli bir konu mesela; o konudaki çalışmalarım yetersiz. Organik olmayan ziyaretçi olayına hayatta girmem, 100 tane hayalet ziyaretçim olacağına 25 tane gerçek ziyaretçim olsun. Özgün içerik önemli diyorlar, oradan avantajım olabilir, yazıların büyük kısmını ben yazıyorum, bazılarını da kızım; içerikler hep özgün. Öyle re-write yapan araçlar falan da kullanmıyoruz, oturup zaman ayırıp özene bezene yazıyoruz. Bunun orta ve uzun vadede faydalı olacağını sanıyorum ki oluyor bile. Birçok içerik ön sayfalarda çıkıyor, okunuyor falan; hoşuna gidiyor insanın. Bilgisayar modelleri falan umurumda değil aslında, o konularda ne ilgili ne de bilgiliyim; fakat yeni bir bilgisayarın işimi geliştirmeme, hızlandırmama katkısı olacak biliyorum. O yüzden istiyorum. Yoksa yani; şu günlerin en şahane bilgisayarını alırsın 1-2 sene sonra birkaç üst modeli çıkar bunun ismi bile okunmaz. İş o değil.

Bana daha güçlü, daha sağlam, daha yeni bir bilgisayar lazım. Bilgisayarım bu derece yavaş olmasa daha fazla iş çıkarırım ben. Yeni bilgisayar istiyorum. ='(

Heh, al işte; bağlantı vermek için yandaki sekmeye bloğu açayım diyorum ne kadar yavaş açılıyor. Krizi tuttu yine. Bunun gönlü olacak da, dönmesi duracak da ben de münasip bi konu bulup bağlantı vericem. Homur. Homur homur homur. =(




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Mesajınız kısa bir süre sonra yayımlanacaktır.