16 Ekim 2014 Perşembe

Kürdan Kebabı (İslim Kebabı)


Benim kürdan kebabı olarak bildiğim ama sonra islim kebabı olarak da adlandırıldığını öğrendiğim yemek güzel bir patlıcan yemeğidir, ben çok severim. Yıllar önce Kadıköy'de bir yerde tanışmıştım kendisiyle. Bu tarif onun kuşbaşı etle yapılanı ama köfteyle de yapılabiliyormuş. Benim gibi beceriksiz ve yemek yapmaktan pek de hoşlanmayan biri için bile zor bir yemek değil, daha önce yapmadıysanız denemenizi tavsiye ederim. Püreyle iyi gider bu, et yemeklerinin yanında patates püresini de severim ben.

Malzemeler: (4 kişi için)

3 adet uzun, tombul patlıcan
400 gr. kuşbaşı et
2 adet domates
2 adet sivri biber
1 adet kuru soğan
Tuz ve karabiber

Yapılışı:

Patlıcanları alaca soyun ve uzunlamasına 4'e bölün. Sonra yarım saat tuzlu suda bekletin ki acısı çıksın. Kurulayın, sıvı yağda kızartın ve kağıt havlu serilmiş bir tabağa alın. Üstüne de kağıt havlu serin hatta, çok yağ çekiyor patlıcan. Yalnız şimdi internete bakındım bu konu için, patlıcan kızartırken yağ çekmemesi için  temiz bir bezin üzerinde ters - yüz ederek güneşte kurutmak lazımmış, bir de iyice kızmış yağda kızartmak.

Etin yumuşak olması için ne ne şekilde pişirmek lazım, şimdi ona da baktım internetten; ortaya yumuşacık bir et çıkması için şöyle yapın: Tencerenin içine biraz yağ koyun ve tencereyi ısıtın. Yanmaz - yapışmaz tava kulanacaksanız da yağ koymadan ısıtın. Bir et parçası koyup deneme yapın, tencere veya tavadan 'cızz!' sesi gelmesi gerekiyor bunu yaptığınız zaman. Baktınız yeteri kadar ısınmış, etin tamamını atın içine ve ocağı kısmadan, etlerin rengi dönene kadar karıştırın. Böylece eti mühürlemiş olacaksınız, et kendi suyunu içine hapsedecek ve bir daha bırakmayacak, böylece kurumamış olacak. Bunu yaparken tuz atmak yok. Eti rengi dönene kadar soteliyorsunuz; sonra da yemeklik doğranmış 1 adet soğanı, tuzu ve karabiberi ekleyip yine soteliyorsunuz. Sonra 1 bardak sıcak su katıp yumuşayana kadar pişmeye bırakıyorsunuz.

Etler piştikten sonra 2 patlıcanı düz bir zemine (+) işareti olacak şekilde üst üste yerleştirin ve ortaya bir miktar pişmiş et koyun. (Kadıköy'de o sevdiğim yerde ortada büyükçe tek bir parça et oluyordu, öyle hatırlıyorum. O nasıl oluyor ki, özel olarak büyük parçalar halinde et doğratarak oluyodur herhalde.) Sonra patlıcanların uçlarını kaldırıp üst tarafta birleştirin ve bir kürdan koyun ki açılmasınlar. Kürdanın üstüne de dilimlenmiş domates ve biber geçirin. Bu şekilde hazırladığınız patlıcanları bir tencereye koyun, biraz sıcak su ekleyip domates ve biberler yumuşayana kadar pişirin. Kürdan kebabı hazır artık, sıcak olarak ve afiyetle yiyin. Ben de alırım, çok mersi.

Ispanak yemeği, elbiseli pirzola, patlıcanlı pilav, bir şeyler daha; blogdaki yemek tarifleri bununla 13 oluyor. 10 tane de tatlı tarifi, eder 23. Ben istiyorum ki 2 - 300 tarif olsun en az, ohoo, çok var daha.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Mesajınız kısa bir süre sonra yayımlanacaktır.