1 Ocak 2015 Perşembe

Hamilelik 6. Hafta


6 haftalık gebelik döneminde gebe olup olmadığınız kesinleşir. Hamile kalmışsanız bu hafta bünyenizdeki hamilelik hormonlarının artmasından kaynaklanan değişiklikler yaşamaya başlayabilirsiniz; örneğin daha alıngan ve duygusal olabilir veya içinize kapanabilirsiniz. Sinirli olabilir, yerli yersiz ağlayabilirsiniz. Bu sizi endişelendirmesin, hamilelik 6. hafta esnasında yaşanan bu duygusal dalgalanmalar normaldir.

Gebeliğinizin 6. haftasında sabahları daha yoğun olmak üzere mide bulantısı sorunu yaşanmaya başlayabilirsiniz, kokulara karşı hassasiyetiniz artabilir. Tuzlu kraker, beyaz peynir ve tahıllı ekmek yiyerek bulantıyı bastırabilirsiniz.

Sabah bulantıları bütün gebe kadınların yaşadığı bir durum değildir, bazı kadınlar hiç bulantı yaşamazlar. Bu gebelikle ilgili bir sorun olduğunu göstermez, gebelik belirtileri bütün anne adayları için aynı değildir. Gıda almanızı engelleyecek derecede bir bulantı söz konusuysa bu konuda yapabileceğiniz şeyleri araştırmalı ve bir doktordan fikir almalısınız. 

6. haftada  baş dönmesi, idrara çıkma sıklığının artması, baş ağrıları ve uyku eğilimi durumları da yaşanabilir. Bazı anne adayları meme uçlarının koyulaştığını, memelerinin dolgunlaşıp büyüdüğünü fark ederler; ayrıca memelerde ağrı da olabilir. Bu gibi belirtiler bazı anne adaylarında gebeliğin 12. - 14. haftalarına kadar devam eder ve sonra azalmaya başlar. Bazı gebe kadınlar ise doğuma kadar bunlardan yakınmaya devam ederler. 

Bu haftada bebek sperm hücresi görüntüsünden kurtulmaya başlar. Karın üstü ultrasonda görülmez fakat vajinadan ultrason cihazıyla bakılırsa bebeği ve kesesini görebilirsiniz. Gebelik 6. hafta sırasında embriyo hilal şeklindedir, vücudunun en büyük organı başıdır ve kalbi aktif bir şekilde çalışmaktadır. Bebeğin 4 ila 6 mm. boyunda ve 3 gr. ağırlığında olduğu bu evrede anne adaylarının düşük belirtilerine karşı duyarlı olmaları gerekir. Düşük tehdidinin başlıca belirtileri ağrı ve kanamadır. Her ağrı ve kanama düşük yapacağınızı göstermez, sağlıklı bir bebek doğuran annelerin yüzde 30 ila 40'ı gebeliğin herhangi bir döneminde kanama geçirmişlerdir. Fakat gebelik süresince yaşanan en küçük bir kanama bile doktor muayenesini gerektirir. 

Gebelikte bağırsak alışkanlıklarınız da değişecektir. Az az ve sıklıkla yemeyi alışkanlık haline getirmenizin tam zamanı. Böylece karında şişkinlik, hazımsızlık ve kabızlık gibi sorunlardan daha az etkilenirsiniz. 

Hamilelik 6. hafta sırasında gebelik takibi çok önemlidir. Bu dönemde kendinize her zaman ulaşabileceğiniz ve sorularınızı yanıtlayıp sorunlarınıza çözüm önerisi getirecek bir doktor seçmenizde fayda var.

Bir kadının gebe kalmasıyla 10 haftalık hamile olması arasında geçen zaman embriyo dönemi olarak adlandırılır. Sakatlıkların çoğu bu dönemde oluşmaya başlar, Bu dönem özellikle önemli olmakla beraber bütün gebelik boyunca kendinizi ve bebeğinizi olumsuz ihtimallerden korumak için dikkatli olmanız gerekir. Sigara ve alkolden uzak durmalı, varsa doktorunuzun önerdiği ilaçlar dışında hiçbir ilaç ve takviye kullanmamalısınız. Saçları boyatmamakta ve manikür yaptırmamakta da fayda var.

Şunu da eklemek istiyorum; düşük yapmanız halinde raftan bir şey almak için yukarıya uzandığınız, ağır bir şey kaldırdığınız veya eşinizle beraber olduğunuz için kendinizi suçlamayın. Gelişmekte olan bir canlının kaybedilmesi bu kadar basit sebeplerden kaynaklanmaz.

Gebelikte kabızlık sorunuyla başa çıkmanın yolları:

Daha fazla sıvı alın.

Lifli gıdalar tüketin.

Egzersiz yapın.

Bu tedbirlere rağmen yakınmalarınız devam ediyorsa doktora başvurun. Rastgele ilaç veya müshil kullanmayın.

Gebelikte mide yanması sorunuyla başa çıkmanın yolları:

Dolu dolu 3 öğün yerine daha küçük porsiyonlar halinde 5 - 6 öğün yemek yiyin.

Karnınızı doyurduktan sonra hemen yatmayın, arada en az 1 saat zaman geçsin.

Yoğurt yiyin veya 1 bardak süt için. Ballık ılık süt de işe yarar.

Yağlı, acı, baharatlı şeyler yemeyin.

Hamilelik 7. hafta için tıklayın:


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Mesajınız kısa bir süre sonra yayımlanacaktır.