10 Ağustos 2015 Pazartesi

Patlıcanlı Etli Bulgur Pilavı


Kendi çapımda bir ilke imza atacağım, ilk defa kendi çektiğim fotoğraflarla, kendi yaptığım bir yemek hakkında yazacağım, çok heyecanlıyım sayın seyirciler. Patlıcanlı etli bulgur pilavı yaptım, pilav biraz daha diri olabilirdi belki, onun dışında hiç fena olmadı. Heyecandan tencerenin kulplarının, kaşıkların saplarının, domateslerin çekirdeklerinin falan da fotoğrafını çektim ama görgüsüz görünmemek için hepsini kullanmıycam. Pilavcığımı nasıl kağıt havlulara sarıp demlendirdiğimi göstermek için  tane de kağıt havluyla kapatılmış tencere fotoğrafı çekmişim mesela, onları sildim. Ama domates biber çöplerini koyduğum poşetin fotoğrafını kullanıcam, kırmızılı yeşilli çok hoş durmuş, sağda da yemeği yaparken masaya sıçrattığım birtakım su damlaları görülüyor.

Tarife geçiyorum. Bir Kız Bir Ana ekibi olarak (Ekip benden ibaret bu arada) şimdiden afiyet olsun diyoruz. (Ben ve diğer kişiliklerim)



Malzemeler: (4-5 kişilik)

Yaklaşık 1.5 su bardağı bulgur
Bir miktar kuşbaşı et
1-2 adet patlıcan (Minik minik doğranıp kızartılacak)
5-6 adet domates (2-3 tanesi soyulup doğranacak, diğerlerin rende ile suyu çıkarılacak)
2-3 adet çarliston biber (Sivri biber de olabilir herhalde)
1 adet soğan
1-2 diş sarımsak (Tercihe bağlı)
Sıvı yağ
Tuz

Yapılışı:

Etler önceden pişirilmiş olmalı. 1 veya 2 patlıcanı yol yol doğrayıp tuzlu suda bekletirseniz iyi olur, acısı çıkar. Kızarmış patlıcanları yemeğin pişmesine yakın ilave edeceksiniz, ona göre kızartıp hazırlamanız gerekiyor. Ben yemeği hazırlarken bir yandan onları da kızarttım mesela. 


Sıvı yağı tencereye koyun, biraz ısındıktan sonra içine doğranmış soğanı ilave edin. Soğanlar pembeleşince minik minik doğradığınız biberleri ekleyip karıştırarak biraz pişmelerini bekleyin. Kabuklarını soyup minik parçalara ayırdığınız 2 domatesi ekleyin. Bir süre sonra da 3-4 domatesi rendeleyerek elde ettiğiniz domates suyunu ilave edin. İsterseniz 1-2 diş sarımsak da ekleyebilrisiniz, ben ekledim.


Bu sos güzelce piştikten sonra yıkanmış bulguru da ekleyip karıştırın. Biraz zaman geçsin, malzemeler birbirine iyice karışsın. Sonra da sıcak su ilave edin. Ben 1 bardak ekledim. Bazı tariflerde 1 bardak bulgura 1.5, bazılarında 2 bardak su eklemekten söz ediliyor ama domates suyu da eklemiştim, yeter diye düşündüm. Yetti de. Yine bazı tariflerde önce kaynamış suyu koyup, bulguru sonra ekliyorlar. Herkes birkaç deneme yapıp kendine göre güzel tariflere ulaşıyor işte herhalde. 



Yemeğin suyu iyice azalınca pişip pişmediğini bir kontrol edin, pişmesi uzak görünüyorsa biraz daha sıcak su eklemek gerekebilir. Baktınız pişti pişecek, kızarmış patlıcanlarla pişmiş kuşbaşı etleri de ekleyin. Şöyle bir karıştırıp tencerenin kapağını kapatın ve iyice suyunu çekene kadar pişirmeye devam edin. Piştikten sonra da demlenmesi için üstüne kağıt havlu kapatarak veya tencereyi büyük bir havluya sararak biraz bekletin.


Markete gittiğim zaman Niğde gazozu almıştım, dolapta buz gibi olmuştu ne güzel, yemeğimi onunla yemeyi düşünmüştüm. Ama sonra vazgeçip yoğurtla yedim, çok da güzel gitti tabii. 


Patlıcanlı etli bulgur pilavı yemeğini ocağa koyduktan sonra mutfağın zeminini bir güzel sildim. Sonra da salona geçip yemeği yapmak için durdurduğum filmi izlemeye devam ettim, bir yandan da halhal, bileklik falan yaptım. Filmin adı Sırlar İçinde; güzel bir film, içinden zina, cinayet, intihar falan geçiyor. Daha sonra Binkelam film kategorisine yazmayı düşünüyorum onu. 

Önemli not: 2 patlıcan kızartırsanız, patlıcanlar da çok küçük değilse ortaya baya bi patlıcan kızartması çıkıyor. Ben de olmasını istemiştim zaten, çünkü kızartmanın bir kısmında gözüm vardı. Bir kısmını ayırdım, yemeğin de bir kısmını ayırdım (Bulguru ve suyu eklemeden önceki sos gibimsi kısmını), ikisini birbirine karıştırıp biraz da yoğurt ekleyerek kaşık kaşık yedim. Tavsiye ederim, çok güzel gidiyor.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Mesajınız kısa bir süre sonra yayımlanacaktır.