27 Aralık 2015 Pazar

Şamama - Düğün Dernek 2 Sünnet


Şamama da küçük hanım şamama; bilir misiniz bu şarkıyı? Ahmet Kural - Murat Cemcir ikilisi Düğün Dernek 2 Sünnet filminde geçen bu şarkı için hoş bir video klip çekmişler. Sadece sözleri duysam dinler geçerdim muhtemelen ama klibi birkaç defa seyrettim; enerjik böyle, fıkır fıkır, insana keyif veriyor.


 İkilinin video çekimindeki jest ve mimikleri, şarkının hafif ve eğlenceli sözleri, Tüpçü Fikret'in dansı, bahçedeki insanların şenlikli hali falan, hepsi bir araya gelince insanın içine de bir şenlik geliyor. Bir şeyi seyrederken biraz da kendi görmek istediğiniz şeyleri görüyorsunuz galiba, veya ne bileyim, birtakım şeyler kuruyorsunuz kendinizce işte. Ben bu klibi seyrederken, nasıl desem, insanların beraberce bu şekilde eğlenmesinde yumuşak, sıcak, dostça, doğal bir şeyler görüyorum. Yaşamayı yumuşatan şeyler...anlatamıyorum gibi geliyor ama böyle. Ki ben düğün dernek sevmem pek, ancak gitmemek olmayacaksa giderim.

Delikanlılar dururken babası, amcası, hatta bazen dedesi yaşındaki erkeklerle evlendirilen çocuk gelinler de anılsın buradan, şarkının o kısmını dinlerken aklıma onlar geldi.  Şarkı bir şeyler söyler, sen kendi bağlantını kurarsın; bazen böyle olur. Çocukluğu yaşamadan kadın olmak zorunda kalıyorsunuz; sizi kadın yapanlar, kadın olmaya itenler utansın...diycem ya, utanmazlar herhalde. Ama onlara engel olabilen, onları daha bir korkutabilen kanunlarımız; onlar için daha ağır cezalarımız olsun isterdim. Geçen gün tanıdığım bir kadınla konuştum, 13 - 14 yaşlarında gelin olmuş o da. Bazen çaresizlikten, sahipsizlikten de olabiliyor böyle şeyler anladığım kadarıyla. Keşke öyle çaresizlikler olmasa hiç.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Mesajınız kısa bir süre sonra yayımlanacaktır.