10 Mart 2016 Perşembe

Fırında Biraz Yanmış Yumurtalı Peynirli Ekmek Tarifi


İlk defa denediğim  yumurtalı peynirli ekmek tarifi fırında biraz yanmış haliyle bile lezzetli bir şey oldu veya ben açlıktan öyle hissettim. Bunu dün akşam bir arkadaş tarif etmişti bana, daha kafayı yastığa koyarken sabahleyin denemeye kararlıydım. Denedim de zaten ama onu fırına koyduktan sonra bir müşterim için olgun cilt bakımı konulu bir yazı yazmaya koyuldum, olgun ciltler nemini kaybeder falan derken benim fırında yumurtalı peynirli ekmek de nemini kaybetti gibi oldu biraz. 4 - 5 dakika fazla kalmış oldu fırında - bu da yukarıdaki gibi olmasına yetti. Ama ben yanık yerlerini biraz kazıdım hemen, azıcık da tereyağı gezdirdim oralarda, bayıla bayıla yedim. Bir kere daha yapıcam, onu yakmamaya kararlıyım. Kenarları yanmış olanını buraya yazayım dedim, yanmamışını da Binkelam için yazarım. Neyse, tarife geçelim artık:


Bu leziz kahvaltılık tarifi için önce 1 dilim ekmeğin üstüne aynı büyüklükte 1 dilim de içi boşaltılmış ekmek koyuyorsunuz. Ben bir parça yanmaz kağıdın üstünde hazırladım, öylece de fırına koydum. 1 dilim hazırlayacaktım zaten, evde büyük dilimler halinde kesilmiş Trabzon ekmeği vardı.


2 dilimi üst üste koyduğunuz zaman ortaya havuz gibi bir boşluk çıkıyor. Oraya küçük parçalar halinde bir veya birkaç çeşit peynir (Ben tulum peyniri koydum) ve birkaç küçük parça tereyağı koyuyorsunuz. Arkadaş maydanoz dememişti galiba ama evde vardı, maydanoz da koydum ben.



Sonra buraya 1 yumurta kırılıp üstüne biraz tuz - karabiber serpiliyor. Bu sırada biraz daha peynir ve tereyağı da koyabilirsiniz - ben koydum.



Arkadaşım fırın için 200 derece sıcaklık önermişti diye hatırlıyorum, ben 170 civarına ayarladım ve önceden ısıttım. Sonra da ekmeğimi altında yağlı kağıdıyla beraber tepsiye yerleştirdim. Fırında kalma süresi 15 dakikayı biraz geçti sanırım ve bu da fazla oldu. Bir dahakini 10 dakika sonra kontrol edicem.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Mesajınız kısa bir süre sonra yayımlanacaktır.