15 Ekim 2016 Cumartesi

Kartpostal Tadında Göcek Hatıraları


Muğla'nın Fethiye ilçesine bağlı bir mahalle olan Göcek'te dayımın misafiri olarak birkaç gün kaldım geçen hafta ve bu güzel yeri gördüğüme çok memnun oldum. Kartpostal tadında Göcek hatıraları yazdım başlığa, çünkü gördüğüm bazı şeyler manzara resimli tebrik kartlarını getirdi aklıma.


Göcek küçük bir yer ve burada denize girebileceğiniz plajlar falan yok. Ama huzurlu ve sakin bir tatil yapmak istiyorsanız ille de görmeniz gereken bir yer bence. Yeşillikler, begonvil çiçekleri, palmiye ağaçlarıyla dolu yollar; cırcır böceklerinin ve kuşların müziği, aradığınız pek çok şeyi bulabileceğiniz çarşı kısmı; herşeyi güzel, herşeyi gözü okşuyor.



Oldukça estetik, sıcak bir görünümü ve kaliteli bir havası olan bir yer olan Göcek'te denize girmek için tekneyle yola çıkmak gerekiyor, çevrede çok güzel koylar var. Ve sıra sıra dizilmiş tekneleriyle Göcek'in yat limanları. Yüksek binalar yok, beton yığını görüntüsü yok. Sıra sıra bisikletler, motosikletler var; ne yana baksan ağaçlar, çiçekler var. Gözüm gönlüm bayram etti yemin ederim.




Burada gerçekten kafa dinlenir, rahatlanır. Deniz tatilini severim ben ve bu yaz tatilden yana şansım açıktı, öyle tatiller de yaptım. Göcek'te tatil yaparken 1 günlük bir tekne gezisi sırasında birkaç kere denize, 2 - 3 kere de havuza girdim o kadar. Yetti, başka yerlerde yüzmüştüm zaten. Burada sabah ve akşam yürüyüşleri yapmaktan büyük zevk aldım, ruhum dinlendi sanki. 




Burada her türlü tatil gider; tek başına, aileyle, sevgiliyle...Kalmak için butik oteller ve pansiyonlar var, ayrıca ev de kiralayabilirsiniz sanırım. Büyük marketler, restoran ve kafeler, hediyelik eşya veya başka bir şeyler alabileceğiniz dükkanlar mevcut. Çok kalabalık değil veya en azından Ekim başında değildi, bu da benim hoşuma gitti. Hava güzeldi; denizde de, havuzda da üşümedim. Rahatsız etmeyen, bunaltmayan güzel bir sıcak vardı. Tavsiye eder miyim, evet ederim. Hep olduğu gibi kalmasını, zevkle dekore edilmiş yapısının bozulmamasını isteyeceğiniz yerlerden Göcek ve böyle iken görmek lazım. 











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Mesajınız kısa bir süre sonra yayımlanacaktır.