3 Aralık 2016 Cumartesi

Yıllardan 2016, Aylardan Kasım, Kentlerden Eskişehir


Kasım ayı başında bir arkadaşımla yaptığım Eskişehir gezisi sırasında çektiğim fotoğrafları göreceksiniz bu yazıda. Bir sürü video da çektim ama ne ara düzene sokup internete sürebilicem bilemiyorum.


Bu ilk gidişim değil bu kente ve bir kere daha gitmiş olmaktan memnunum. Beğeniyorum burayı ben; canlı ve medeni havası bana hitap ediyor. Porsuk Çayı çevresinde yürümek, Sazova Parkı ve diğer güzel parklarda zaman geçirmek, Odunpazarı bölgesinde gezinmek keyifli geliyor. Sokakların, caddelerin geceleri hareketli olması da öyle.




Dekoratif şehir diyesim geliyor benim buraya, özellikle Porsuk çevresi ve o güzel parkları için. Burası Sazova Parkı:







Odunpazarı evleri arasında dolaşmak da keyifli oluyor. Şehrin turistik değerinin önemli bir kısmı bu bölgeden kaynaklanıyor. Evlerin çoğu Osmanlı'nın son dönemlerine doğru varlıklı aileler tarafından yaptırılmış. Camiler, kervansaraylar, şadırvanlar ve geçmişi 300 yıla dayanan evlerle dolu olan bölge uzun yılar boyunca kaderine terk edilmiş. Evlerin sahipleri yapılanmanın hızlandığı şehir merkezinde yaşamak üzere buraya terk ettiklerinde köyden şehire göç etmiş olan, ekonomik durumu pek iyi olmayan insanlar yerleşmiş buralara. Bakım / onarım yapmadıkları için de güzelim tarihi evler harabeye dönüşmeye başlamış. Ama şimdi durum oldukça farklı görünüyor. Yıkık dökük evler hala var ama genel görünüm oldukça derli toplu ve estetik. Birçok ev restore edilmiş sanırım ve epeyce bir kısmı işyeri olarak kullanılıyor.










Odunpazarı'nda Elsanatları Çarşısı tarzında bir yer vardı. İsmi böyle miydi unuttum ama o tip bir yer. Oradaki bir mekandan oturup kahve içtik.


 Bir şehirde güzel, renkli, eğlenceli, yeşillikli parklar olması çok hoş bir şey bence. İşte Eskişehir Kentpark fotoğrafları:









Burası da Şelale Park:





Eskişehir güzel şehir, bana soracak olursanız. Bana hitap eden rahat, medeni bir havası var. Gerçekten öyle midir, kısa bir süre için orada bulunan konuklara mı öyle görünüyor bilmiyorum ama bu kentte birkaç gün geçirmek bana daha önce de iyi gelmişti, şimdi de iyi geldi.








Göcek fotoğrafları için tıklayın

4 yorum:

  1. Ben instagramda da bu güzel resimleri cok begenmistim. Nasil güzel bir sehir tam bana göre 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem güzel, Derya; hem de biraz üniversite şehri - genç şehri havası var böyle; modern,rahat bir havası. Hakkaten öyle midir bilmiyorum ama gezi amacıyla gittiğin zaman öyle hissediyorsun. Benim de hoşuma gidiyor.

      Sil
  2. Merhaba
    Bir Eskişehir'li olarak bu güzel paylaşım için teşekkürler. Bloğuma beklerim.
    http://beydaninkitapligi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ziyaretiniz için teşekkür ederim. Sizi takibe aldım Bir Kız Bir Ana olarak. Binkelam hesabımdan da takip ederim henüz etmemişsem. Şehrinize daha önce de 1 kere gelmiştim, beğeniyorum orayı ben. =)

      Sil

Mesajınız kısa bir süre sonra yayımlanacaktır.