27 Mart 2017 Pazartesi

Cevizli Çaylı Kek (6 Kişilik)

Hamur işlerini sever misiniz? Kendi hesabıma nerede kek, börek, kurabiye, pasta, puding tarzı bir şey görsem yiyesim gelir. Biliyorum, bu pek iyi bir şey değil ve kontrol etmeye de çalışıyorum ama duygularım böyle yani. Yukarıdaki cevizli çaylı kek fotoğrafı mesela, "Ye beni!" diyor bana, sesini duyuyorum adeta, soğuk mu almış nedir, sanki biraz kısık. Neyse tarife geçeyim ben bana zahmet.


Malzemeler:

3 adet yumurta
1.5 su bardağı toz şeker
3 su bardağı un
1 su bardağı koyu çay
1 tatlı kaşığı tarçın
Yarım su bardağı dövülmüş ceviz
125 gram margarin yağı
1 paket kabartma tozu

Yapılışı:

Yumurtayla şekeri bir kaba alıp mikserle çırpın. Karışım köpük köpük bir hal aldığında üstüne eritilmiş margarinle çayı ilave edin. Tarçın, ceviz içi, kabartma tozu ve elenmiş unu da ekledikten sonra hepsini güzelce karıştırarak kek hamurunu tamamlayın. Fırının sıcaklığını 175 dereceye getirin. Hamuru yağlanmış kek kalıbına alıp gereken sıcaklığa ulaşmış olan fırına koyun.

Kek kabarıp üstü pembeleştiği zaman pişip pişmediğini anlamak için içine kuru bir bıçak saplayın. Piştiğine karar verince fırından çıkarıp biraz soğumasını bekleyin. Ters çevirip çıkararak bir servis tabağına alın. 1 dilimini kesip bana verin, kalite kontrol yapıcam. İsterseniz 2 dilim de verebilirsiniz.

Cevizli revani için tıklayın 

(Kaynak: Sofra dergisi sayı: 12)

1 yorum:

Mesajınız kısa bir süre sonra yayımlanacaktır.