21 Mart 2017 Salı

Tatlı Elma Kızartması

Hiç yemedim böyle bir şey, hoşuma gider mi ki? Gidebilir sanki. Gitmeyebilir de. Başka da ihtimal yok zaten. Bu gidebilir ve gitmeyebiliri uç seçenekler olarak kabul etsem, biri bayıldım, diğeri hiç sevmedim olsa mesela, "Fena değil" üçüncü bir ihtimal olabilir. Bir kereviz tarifi bulup yazsaydım bu kadar dert olmazdı işte, sevmiyorum, bitti. Bunu sever miyim? Denesem mi, zor da değil. Önce yazayım aslında, başlık attım neticede, hatta altına alakasız birtakım laflar da de şey yaptım. Yazayım evet. Buyurun, tatlı elma kızartması:

Malzemeler: (4 kişilik)

5 adet tatlı elma
1su bardağı yağsız süt
1 su bardağı kepekli un
Zencefil
Bal
Tarçın
Dövülmüş ceviz
Zeytinyağı
Bir tutam tuz (Kaşığın ucuyla, bi damlacık)

Yapılışı:

Unla sütü, 1 tutam da tuz ilavesiyle güzelce karıştırarak bulamaç haline getirin. Burada tuz hamurun kıvamlı olmasına yardımcı oluyor.

Kabuklarını soyup çekirdeklerini çıkardığınız elmaları ince dilimler halinde kesin. Derin bir kaba bolca zeytinyağı koyun. Sonra elmaları bulamaca batırıp zeytinyağında kızartın. Kızarmış elmaları emici bir kağıdın üstüne alıp bir süre bekleterek üstlerindeki yağın süzülmesini sağlayın.

Elmaların üstünde önce bal gezdirin. Sonra sırasıyla ceviz, tarçın ve zencefil serpiştirin.

Tatlı elma kızartması sıcak veya soğuk olarak servis edilebilir.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Mesajınız kısa bir süre sonra yayımlanacaktır.