15 Temmuz 2017 Cumartesi

Oturma Odaları İçin Renkli Fikirler


Salonunuzda veya oturma odanızda şöyle renkli, cıvıl cıvıl bir görünüm oluşturmak istiyorsanız bu yazıdaki görseller size hitap edebilir.  Renkli salon dekorasyonu uygulamalarının göz yorucu olmaması için bazı noktalara dikkat etmek gerekiyor. Örneğin çok canlı, çok baskın renklerden kaçınabilir veya bu tip renkleri büyük parçalar yerine tablo, yastık, sehpa, perde, kilim gibi daha küçük parçalar üzerinde kullanmayı tercih edebilirsiniz.  Aşağıdaki uygulama gözü pek yormaz mesela.


Bakın düz beyaz bir kanepenin çevresinde dekoratif yastıklar, renkli sehpalar, birkaç resim ve aksesuarla nasıl renkli ve enerjik bir görünüm yaratılmış.


İşte benzer bir uygulama daha. Renkli görünümü küçük eşyalar ve dekoratif aksesuarlarla oluşturmanın avantajlarından biri bunların kolayca ve fazla harcama yapmadan değiştirebilmektir. Böylece ortamın havasını da değiştirmiş olursunuz. Ekonomik dekorasyon fikirleri bunlar, kaçırmayın.

Buna ne buyrulur? Bej, beyaz, gri ağırlıklı ortama maviyle renk, turuncuyla da ekstra canlılık katılmış. Turuncu koltukların tek kalmadığına, sağa sola onları tamamlayan ufak tefek dokunuşlar yapıldığına dikkat edin. Mavi ve turuncu, diğer açık renklerin arasına çok güzel serpiştirilmiş.


Sağ olayım öyle bir konu seçmişim ki görsel seçmesi düşündüğümden zor oluyor. Bana rüküş, fazla karışık gelenleri elemeye çalışıyorum ama renk görmekten gözüm döndü. Ben olsam aşağıdaki halının üstünü boş bırakır, etrafına bir şeyler koyardım bu arada. Veya ortaya o sehpayı koymazdım en azından. Halı güzel görünüyor çünkü, daha bir görünsün isterdim.


İşte küçük eşya ve aksesuarlarla renkli dekorasyon yapmanın bir yolu daha. Oturma grubunun canlı bir rengi olan tek parçası olan sarı koltuk, duvardaki sarı resim ve kanepedeki yastıklardan biri sayesinde yalnız değil. Çiçekler ve renkli aksesuarların da katkısıyla beyaz - açık gri ağırlıklı ortama dinamik bir görünüm kazandırılmış.


Düz renk kanepenizin önüne renkli bir kilim serin ve üstüne de onunla uyum sağlayacak 2 - 3 yastık yerleştirin. Ne kadar basit, değil mi? Ama renkleri doğru seçerseniz sonuç çok hoş olabilir:


 M Interiors tarafından yapılmış olan bu modern salon dekorasyonu uygulamasında ortama yemek masasının fuşya rengi sandalyeleri ve aynı renkteki birkaç yastıkla renk katılmış.



1 - 2 fotoğraf daha ekleyip yayınlayayım artık. Bu yazı 2 - 3 gündür taslak halinde sürünüyor. Çoktan biterdi de, görsel seçmek düşündüğümden fazla zaman aldı. Çok baskın renklerle yapılmış bir sürü salon dekorasyonu örneği gördüm ama onları kullanmak istemedim. Kırmızı, fuşya, sarı gibi canlı renklerin ön planda olduğu, sağa sola tatlı tatlı serpiştirilmediği fotoğraflardı; gerçekten yorucu ve saldırgan duruyorlardı. Estetik olarak içime sinse yine kullanırdım ama bana güzel de görünmediler. Biraz soft, dinlendirici görünümler olsun istedim. Bu arada, canlı renklerin ağırlıklı olduğu bir dekorasyonu tercih ediyor olabilirsiniz tabii ama salonunuz küçükse bundan kaçınmanızı tavsiye ederim. Daha küçük ve karanlık görünür çünkü. Mekanları büyük göstermek için açık renkler kullanmak ve tıkış tıkış bir yerleştirme yapmaktan, bir sürü aksesuar kullanmaktan kaçınmak gerekiyor.





1 yorum:

  1. Hepsi de çok hoş, seyretmesi bile insanın içini ısıtıyor, renk uyumları da şahane. Rüya gibi tüm görseller. :)

    YanıtlaSil

Mesajınız kısa bir süre sonra yayımlanacaktır.